SKonline network :   Kúpele |  Ubytovanie |  Slovensko |  Catering |  Austrália |  Referáty |

ubytovanie kúpele dovolenka teambuilding, catering, akcie fotogaleria spolupraca kontakt

Navrhnuté cyklotúry sú určené pre fyzicky aj technicky zdatných cyklistov. Predpokladá sa aj kvalitný výstroj. Nevyhnutná je cyklistická prilba.

1. deň – Ťatliakovo pleso 54 km, prevýšenie 815 m

Ako rozcvičku si dáme stúpanie do výšky 1350 m n. m. z Podbiela cez Zuberec, chatu Zverovka až k bývalej Ťatliakovej chate. Strmosť stúpania sa postupne zvyšuje. Záver už väčšina ľudí absolvuje na najľahšom prevode. Celá trať je asfaltová. Okrem rozcvičky má táto jazda aj kontrolný význam. Ak ju zvládneme pod 2 hodiny, znamená to, že sme v dobrej kondícii a mali by sme zvládnuť aj cyklotúry naplánované na ďalšie dni. Pri spiatočnom zjazde zabrzdíme v Brestovej a prezrieme si Skanzen oravskej dediny.

2. deň – Liptov 78 km, celkové prevýšenie 800 m

Veľmi pestrá celodenná trasa. Z Podbiela ideme najprv po hlavnej ceste do obce Dlhá, tam odbočíme do Chlebníc, odtiaľ vystúpame po neznačkovanej poľnej ceste na hrebeň Skorušinských vrchov a máme rázovitú obec Malatiná ako na dlani. Spustíme sa do nej a napojíme sa na cyklotrasu smerujúcu do Sestrčskej doliny. Dlho však na nej nezostaneme. Pri prvej príležitosti odbočíme doprava a po štrkovej lesnej ceste pretraverzujeme do sedla Poľana. Tu si môžeme pešo odskočiť na zrúcaniny Sielnického hradu. Zo sedla sa spustíme po žltej turistickej značke do doliny Kalamienky. V nej onedlho narazíme na jazierko s termálnou vodou. Okúpeme sa a pokračujeme ďalej. V Liptovskej Teplej odbočíme doľava. Pri vodnej nádrži Liptovská Mara si môžeme prezrieť archeologické nálezisko z keltských čias – Havránok. Potom v Liptovskej Sielnici odbočíme znovu doľava a budem stúpať tiesňavami Kvačianskej doliny po turistickom chodníku, ktorý bol kedysi cestným spojením Liptova a Oravy. (Dnes však už neuveríme, že tadiaľto niekedy chodili osobné autá.) V závere doliny si ešte odskočíme pozrieť zrekonštruovaný vodný mlyn v lokalite Oblazy. Potom nás čaká ešte posledné stúpanie cez obec Huty a napojíme sa na asfaltovú cestu, po ktorej sa cez Zuberec pohodlne spustíme až do Podbiela.

3. deň – Oravice 52 km, prevýšenie 380 m

Po včerajšku si dáme niečo ľahšie. Pôjdeme sa okúpať na termálne kúpalisko do Oravíc. Vystúpime cez Habovku a Blatnú dolinu do sedla Bôrik a spustíme sa priamo do Oravíc. Nazad sa vrátime miernym klesaním cez Vitanovú a Trstenú. Pravdaže nikto nebráni výkonným horským cyklistom ísť aj dnes do terénu. Do Oravíc môžu ísť cez Skorušinu (1314 m n. m.) rovnakou trasou akú odporúčame peším turistom na druhý deň. Stúpania nie sú veľmi strmé. Ak je terén suchý, dá sa celá trasa absolvovať v sedle.

4. deň – Malatinský okruh 62 km, prevýšenie 780 m

Ďalšia skvostná trať! Po hlavnej ceste zídeme do Dolného Kubína, potom do Vyšného Kubína a zabočíme doľava. V obci Leštiny si prezrieme drevený artikulárny kostolík a potom už začína športová časť túry. Ešte stále po asfaltovej ceste stúpame nad už známu obec Malatiná. Tam asfaltová cesta končí a my pokračujeme po červenej turistickej značke až na kótu Kopec (1251 m n. m.). Po ceste sa kocháme výhľadmi, ktoré sa nám otvárajú raz na pravú – liptovskú a raz na ľavú – oravskú stranu. Z Kopca sa spustíme po modrej značke dolu do Podbiela. Pri zjazde si dávame pozor hlavne ak je podklad blatistý.

5. deň – Kysuce 128 km, celkové prevýšenie 800m

Čaká nás najdlhšia túra. Väčšina je však po asfaltovej ceste bez veľkých kopcov. Takto sa dostaneme z Podbiela okolo Oravskej priehrady až ku Oravskej Lesnej. Nevojdeme však do nej ale vyberieme sa doprava ku chate Kohútik a okolo lesnej úvraťovej železničky až do sedla Demänová. Odtiaľ sa spustíme na Kysuckú stranu po serpentínach úzkej asfaltovej cesty až do Novej Bystrice k vodárenskej nádrži. Medzitým sa však zastavíme vo Vychylovke v Skanzene kysuckej dediny. Vodárenskú nádrž obídeme po pravej strane po ceste, ktorá kedysi slúžila mechanizmom pri výstavbe priehrady. Pokračujme cez zvyšky vysťahovanej obce Riečnica a po lesnej ceste vystúpime až na hrebeň. Z neho sa spustíme do Oravskej Lesnej cez laz Flajšová. Do Podbiela sa vrátime po rovnakej trase. Len tí najzdatnejší neodolajú pri Oravskej priehrade stúpaniu k vysielaču na Magurke (1107 m n. m.). Vedie tam asfaltová cesta, prevýšenie je 500m. Z Magurky sa dá dostať do Podbiela skratkou cez hory, ale trasa nie je značená, treba konzultovať s domácimi znalcami.

6. deň - Kubínska hoľa 25 km, prevýšenie 885 m

Kto sa včera neodhodlal k výstupu na Magurku, môže si to vynahradiť v posledný deň pri spiatočnej ceste. Sprievodné vozidlo nás vysadí pod hradom v Oravskom Podzámku. Stúpanie po asfaltovej ceste končí na chate na Kubínskej holi. Odtiaľ je to na samotný vrchol Minčol (1394 m n. m.) už len kúsok strmého stúpania po lúke. Minčol je najvyšší bod, ktorý sa dá na Orave dosiahnuť na bicykli. Nazad nepôjdeme do Oravského Podzámku ale spustíme sa kolmo dolu do Beňovej Lehoty, kde nás už bude čakať sprievodné vozidlo. Je málo pravdepodobné, že niekto bude mať chuť absolvovať ešte aj túto šiestu túru. Odmenou je však rekordná výška a nádherný výhľad.

Ubytovacie zariadenia na Orave

Slovakia spa resorts, study in Australia, Slovensko - ubytování a lázně, Rekreácia, Liečenie, Víza do Austrálie
SKonline® 2000-2012, Všetky práva vyhradené.