SKonline network :   Kúpele |  Ubytovanie |  Slovensko |  Catering |  Austrália |  Referáty |

ubytovanie kúpele dovolenka teambuilding, catering, akcie fotogaleria spolupraca kontakt

Milovníci vysokohorskej turistiky sa dostatočne vyžijú v samotných Roháčoch. Ani za týždeň nestihnú absolvovať všetky možné túry. My však máme na pamäti tých, ktorý chcú poznávať oravský kraj komplexne. Pointa navrhovaného programu je navštíviť najvyššie vrcholy všetkých oravských pohorí.

1. deň – Roháče
Ten kto je na Orave po prvý raz, samozrejme na úvod vyrazí do Roháčov. Najvyšší vrchol Baranec (2184 m n. m.) leží mimo hlavného hrebeňa. Preto si z klasickej hrebeňovky urobíme z vrcholu Plačlivého odbočku. Tým sa túra predĺži asi o 3 hodiny.

2. deň – Skorušina
Po technicky náročnom teréne to bude dnes oddychovka. Ale okorenená nádherným výhľadom z rozhľadne na vrchole Skorušiny (1314 m n. m.). Dostaneme sa tam tak, že z Podbiela vystúpime na vrch Prasatín (spoznáme ho podľa lyžiarskeho vleku). Tam sa napojíme na žltú a neskôr červenú značku. Zo Skorušiny zostúpime do Oravíc, kde si doprajeme zaslúžený kúpeľ. Túra trvá aj pri nenáhlivom tempe okolo 5 hodín, takže času máme dosť.

3. deň – Juráňova dolina
Tretí deň by mal byť oddychový. Nepôjdeme teda na vrchol, ale budeme sa kochať krásami tiesňav Juráňovej doliny. Ako východiskový bod použijeme Oravice. Z Tichej doliny odbočíme do Juráňovej a nazad sa vrátime Bobroveckou dolinou.

4. deň – Oravská Magura
Najvyšším vrchom pohoria je Kubínska hoľa. Tam však takmer pod vrchol vedie asfaltová cesta a je tam aj lyžiarsky vlek. My sa zameriame na severnú časť Oravskej Magury. Z Podbiela vyrazíme po modrej značke. Na hrebeň sa dostaneme na kóte Šubovka. Pustíme sa doprava a o chvíľu sme na vrchu Budín (1222 m n. m.). Pokračujeme ďalej okolo vysielača na Magurke a spustíme sa po afaltovej ceste rovno do Oravskej priehrady. Tam je činnosť jasná a domov sa odvezieme autobusom.

5. deň - Babia hora
Tento vrch je od Podbiela trochu ďalej, ale oplatí sa k nemu priviezť. Zaparkujeme v Oravskej Polhore na chate Slaná voda. Nahor je dobré stúpať po žltej značke okolo Hviezdoslavovej horárne. Nazad zostúpime po menej prudko klesajúcej červenej značke.

6. deň – Veľký Choč
Týždeň zakončíme na ďalšom vrchu opradenom legendami. Odvezieme sa do Vyšného Kubína, odkiaľ vystúpime po zelenej značke. Vrátime sa po červenej značke, pričom si v Jasenovej prezrieme pamätný dom Martina Kukučína. Potom už môžeme odcestovať spokojní domov.

Ubytovacie zariadenia na Orave

Slovakia spa resorts, study in Australia, Slovensko - ubytování a lázně, Rekreácia, Liečenie, Víza do Austrálie
SKonline® 2000-2012, Všetky práva vyhradené.